Prosím REKLAMY jedině do rubriky REKLAMY, kdo je napíše jinam blokuju mu přístup...!

Tunisko

29. července 2012 v 17:29 | herzig-traum |  Prostě já :)
Léto v plném proudu a já se konečně poprvé v mém životě vydala na dovolenou zajištěnou cestovkou - tudíž se nebylo třeba skoro o nic starat jako roky předtím.

Hned na začátek bych chtěla říct, že nikomu moc nedoporučuju číst předem recenze - a to jak na hotel nebo cestovku. Já si je totiž začla číst týden před odletem a naprosto mě vyděsily! Přičemž to bylo naprosto bezpředmětné a žádný z avizovaných problémů se nevyskytl!:) Na druhou stranu možná je lepší být příjemně překvapen než naopak zklamán.

Byla to zároveň má první cesta letadlem - a vše proběhlo naprosto bez problémů, teda až na 1.5 hodinové zpoždění letu z Prahy do Enfidhy. Jediné co bych k tomu letadlu dodala, že není od věci si dopředu přesně zjistit povolenou váhu zavazadla a věci, které nesmí být v příručním zavazadle - jinak o ně taky můžete bez náhrady přijít... Co mě dost pobavilo je pravidlo ohledně tekutin - maximálně litr a to ve 100ml nádobkách. Přece jenom, kdybych tam nějakou výbušninu měla, tak to bouchne ať je to v litrový flašce nebo v té 100 mililitrové... Co se týče kontrol - v Čechách to dost hrotili, naopak v Tunisku byl přístup kontroly dost laxní.

Co se týče ubytování, bydlely jsme ve městě Sousse a hotelu Jinene. Myslím, že těm 3* to naprosto odpovídalo. Z pokoje jsme byly nadšené, protože přestože jsme měly mít 2 postele + přistýlku, měly jsme pokoj s dvěma manželskejma postelema. Ohledně čistoty si naprosto nemůžu stěžovat - možná že i díky pravidelným úplatkům se uklízečky snažily.

Stravování jsme měly all inclusive a já si opět nemohla stěžovat - výběr byl opravdu veliký. Na netu spousta lidí namítala, že každý den víceméně to samé - ale při tom poměrně velkém výběru si i tak človek mohl dát každý den něco jiného... Číšníky bylo opět třeba trochu uplácet, zato ale pak byli neskonale úslužní.

Jediné co mě trochu zklamalo bylo moře. Byla jsem několikrát v Chorvatsku - a tam, když se podíváte pod vodu a trochu se potápíte tak zahlídnete i trochu toho podmořského života, ale tady? Absolutně nic - sice pěkná, pozvolná písečná pláž, ale ryba snad ani jedna.

Bazén - to je kapitola sama pro sebe. Okolo něj se totiž vyskytovali animátoři, což bylo něco neuvěřitelnýho. Nevím, jestli to bylo tím, že jsem jely samy tři holky kolem dvacítky, ale otravovali nás neustále. Buď nabízeli doprovodný program (aerobic, minigolf, šipky, volejbal apod.) a nebo nás balili, ale tak neodbytným způsobem, že to chvílema bylo fakt k nevydržení.

Večer byl animačním týmem pořádán večerní program - pro děti a pak i pro dospělé. Namátkou můžu zmínit kabaret, fakír show, bingo, miss international apod. Vesměs to bylo supr až opět na animační tým, který neustále vyžadoval tleskání a zapojování se do programu. Ano vím, že je to jejich práce, ale neškodilo by, kdyby se naučili, že NE opravdu znamená ne.

Když už píši o té jejich dotěrnosti tak mi to nedá abych se nezmínila o výletu do Tunisu (hlavní město). Delegátka z cestovní kancáře nám řekla, že není třeba se nějak extra zahalovat - žádné dlouhé kalhoty a rukávy, že jsou prý na turisty zvyklí. To ale bohužel nebyla tak úplně pravda. V Tunisu jsme měli asi hodinu rozchod a bylo to vážně něco - nebyl chlap, co by se nepodíval. Respektive, co by nesvlíkal pohledem. Vše to bylo doprovázeno pokřikováním apod. Prvních pět minut je takový 'zájem' příjemný, ale po 10 minutách jsem netoužila po ničem jiném, než mít na sobě nějaké dlouhé kalhoty...

Když jsem se vrátila, tak jsem tak trochu četla na netu a konečně mi byl jasný takový neodbytný zájem Tunisanů o Evropanky. Oni totiž mají dost veliký problém získat vízum do Evropy - no a není přece nic jednoduššího než nabalit nějakou naivní slečnu z Evropy, vzít si jí, přestěhovat se do Evropy, získat trvalý pobyt a pak jí po dvou letech opustit a tradá. Je neuvěřitelný, kolik turistek je schopných po 14 dnech dovolené uvěřit těm klukům tam, že je strašně milujou apod. Přijde mi, že lidská blbost někdy vážně nezná mezí.

Jinak jak v hotelu, tak ve městě Sousse se pohybovalo velké množství Čechů. Díky tomu spousta Tunisanů umí pár českých frází - "hezky česky, ty vole, ahoj!, jak se maš?". Dále většina z nich umí dost dobře anglicky a perfektně francouzsky. Někteří i německy či rusky. Takže s domluvou vážně není problém.

Tunisko je proslulé podobně jako Egypt těmi jejich trhy, kde je třeba smlouvat, smlouvat a smlouvat. Bohužel já jsem od přírody dost introvertní povahy, tak jsem suvenýry vyřešila v jednom skvělým obchoďáku, kde měli všechno a levnějš než na tech trzích. Na druhou stranu, kdo se v podobný komunikaci vyžívá, tak se dá cena usmlouvat klidně i o 500% dolů. Problémem tech trhů je, že jakmile se na něco zadíváte, tak už vás táhnou dovnitř a s prázdnýma rukama určitě neodejdete, to mi věřte :).

Co se týče peněz - do Tuniska a ani z Tuniska se nesmí vyvážet jejich měna (dináry), na druhou stranu nikdo to nekontroluje, takže...;) Jinak víceméně všude se dá platit taky v eurech, případně dollarech. Akorát ten kurz asi nebude úplně výhodný ;).

Já osobně byla z Tuniska nadšená. Je to prostě něco úplně jiného než Čechy. Díky revoluci, co tam měli zhruba před dvěma rokama je to tam všechno dost špinavé na ulicích a tu chudobu dost vidíte, ale - je to prostě Afrika :). Jinak je škoda jet do Tuniska jen za mořem a koupáním. Určitě se vyplatí jet na nějaký výlet po památkách. Maj krásnou architekturu a poznáte něco nového :).

Sama za sebe doufám, že se tam ještě někdy podívám :)!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.