Prosím REKLAMY jedině do rubriky REKLAMY, kdo je napíše jinam blokuju mu přístup...!

"Čínská zkrášlovací metoda" = devastace nohou

29. srpna 2008 v 15:04 | herzig-traum |  <--JINÉ-->
Podle mě docela zajímavý téma...

Tak tohle téma mě napadlo po přečtení článku v Mladé frontě (asi před dvěma týdnama)... To co tam psali a některé fotky, které tam byly - úplně mi to vyrazilo dech! Jak se sakra může někdo takhle chovat k živejm lidem - vlastně malinkejm holčičkám! CO mi přijde nejabsurdnější? Hádejte co byl vrchol erotiky v té době, kdy se svazování nohou provádělo...? Chlapy děsně vzrušoval pohled jak si dívka odmotává obvazy, vyndavá hnis a co byl úplně nej? Stříhat jí nehty, které jí zarůstaly do chodidel... Z toho mi je trochu (více) špatně. V tý Mladý fronte byla fotka jedný nohy - no popravdě měla jsem dost velké problémy poznat co je co - fakt! To nebyla noha!
Teď jenom něco málo o historii týhle "zkrášlující" procedury...
V 10. století našeho letopočtu se v Číně rozvinula nebezpečná móda, v jejímž rámci byla žádanější žena s co možná nejmenším chodidlem. Nohy se dívkám deformovaly od dětství a tyto praktiky zakázal až zákon z roku 1911. Přesto ještě v roce 1997 americká studie prokázala několik šokujících údajů. Z náhodně vybraných 193 žen v ulicích Pekingu mělo hned 56 procent uměle deformovanou nohu. Jednalo se o ženy starší 70 let. Tyto zástupkyně něžného pohlaví byly mnohem náchylnější k pádu než jejich nezmrzačené vrstevnice. 43 procentům z nich činilo problém vstát ze židle, aniž by je přitom někdo přidržoval. "Rovněž jsme zjistili, že ženám s ovázanýma nohama dělá potíž dřepnout si, což je činnost potřebná k učinění toalety a dalším denním činnostem v Číně," uvádí lékař Steven R. Cummings ze San Francisca. Ženy se zmrzačenýma nohama mají o 5,1 procent řidší pánevní kosti než ostatní, čímž se zvyšuje pravděpodobnost jejich zlomenin, stejně jako poškození páteře.
A proč tomu tak vlastně bylo? No platilo, že čím má žena menší nohu tím je žádanější... Tak jedním z důvodů bylo, že se podle toho pozná majetnost rodiny - protože kdo má na to, aby jeho dceru pořád někdo nosil, zvedal, popnášel atd... Pochybuju, že lidé na statcích měli na to aby jejich dcera nemohla chodit, když jí vlastně potřebovali k práci... Další důvod může být třeba to, že žena která má svázané a zdeformované nohy daleko asi nedojde - takže jí muž mohl kdykoliv "chytit" a potrestat - taková panenka bez pravomocí...
Teď ještě trocha teorie o tom kdy se začínalo a jak to mělo dopadnout...
S obvazováním nohou se u dívek začínalo v raném věku. Zhruba ve třech letech byly dívce kromě palce zlomeny všechny prsty na noze a velmi pevně svázány stuhami po vzoru císařských konkubín tak, aby chodidla nedosahovala délky větší než deset centimetrů. V Číně se ne nadarmo říká, že "každý pár malých nohou stojí celou vanu slz". Středoevropan si ale jen stěží dokáže představit bolest, jakou dívky musely podstupovat. Samotným svazováním to totiž teprve jen začínalo. Nehty na zmrzačených prstech pevně přitažených k chodidlům se musely pravidelně stříhat, aby se náhodou nestalo, že by prorostly k nártu. Celá procedura zmenšování nohy trvala přibližně dva roky.
Když to tak vezmete, tak v Evropě bylo něco podobného, ale podle mě trochu méně drastického - korzety, je sice fakt, že se jimi ničily vnitřní orgány, ale myslím, že to né vždy bylo až v takové míře... Na svazování nohou se i umíralo - hlavně dcery z chudých rodin, protože nemly dostatečnoou péči, když jim třeba prsty začly hnisat a odpádavat atd...
Je to moc hnusné téma? Ano je... Nechutné atd... Ale je to fakt, bylo to tak proč o tom něco nevědět...
Jestli se někdo bude chtít vyjádřit k článku nebo k tématu může do komentářů :)
A teď pár fotek:
Foto: profimedia
Ač se to zdá nemožné, jsou tyto boty velké jako krabička cigaret. Foto: profimedia.cz
Šestaosmdesátiletá žena ukazuje svá chodidla, na kterých jí v šesti letech byly zlomeny čtyři prsty a bolestivě obmotány srůstaly do tvaru "lotosového květu". Foto: profimedia.cz
Omotávání nohou je nutností, jinak by "nedržely".
    Dodatek: to co je psáno normálním písmen, je můj text a to co je psáno tučně   
    je zkopírováno z jiného článku, dala bych zdroj jenže ten článek jsem našla na   
    milion stránkách tak to nemá cenu...    
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 →Ann.23 →Ann.23 | Web | 29. srpna 2008 v 15:25 | Reagovat

fuj !!!

2 Dominika Dominika | Web | 29. srpna 2008 v 15:28 | Reagovat

Jednou jsem o tom viděla pořad. Ale nepochopila jsem jejich význam (žádanost? pff),to  bych raději měla 46 než tu neurčitou hmotu na předposlední fotce.

3 lenaaa lenaaa | Web | 29. srpna 2008 v 19:17 | Reagovat

Tak to je drsný :/ korzety jsou možná lepší, ale asi ne o moc :)

4 S S | Web | 29. srpna 2008 v 20:27 | Reagovat

To je tak...Jak je to slovo?

Kam ta hloupost lidí spěje.Máš pravdu i korzety byy hrozná móda a kdví co ještě příjde.

Obrázky jsme neměla sílu si pořádně prohlédnout , jsme možná měkota a utíkám před realitou :) ale opravdu ne, nechci se na to dívat.

Vesměs ani nemůžu říct , že jsou ty ženy hloupé - nemají tam práo si určovat , jak budou žít.

To je opravdu hrozné!

5 nikl nikl | Web | 29. srpna 2008 v 20:30 | Reagovat

Obože.. opravdu, čeho někteří lidé jsou schopni.. :( nevím, to je prostě hnus a debilita především..

6 Boo Boo | Web | 30. srpna 2008 v 19:18 | Reagovat

Neskutečně krutý takhle bezdůvodně a zbytečně způsobovat bolest. Sexy, jo? Četla jsem o tom i v pár knihách... i pro ty matky, které ty nožky lámaly, to musela být bolest...

7 herzig-traum herzig-traum | E-mail | Web | 30. srpna 2008 v 20:00 | Reagovat

Dominika: přesně radši nohu jak slon než nemoct chodit...

lenaaa: já myslim, že o trochu, pte tohle má následky na furt zato korzet nenosíš celej život.- nohu ti zlomí jednou... ale nevim

Sherinne: já na ty obrázky radši taky pořádně nekoukala... a ty ženy nejsou hloupé, když se to děje jim, protože jsou malinké, ale když to pak děljí svým dcerám i přsto, že ví jak to dopadně...

nikl: souhlasím ...

Boo:jj, ale to víš no TREND je TREND...

8 sage sage | Web | 30. srpna 2008 v 20:54 | Reagovat

videla som o tomto raz nejaky dokument v telke, no fuj a zaroven obdivujem tie zeny, ze to vydrzali... este foto z rontgenu mi tu chyba, to mna osobne vtedy dostalo najviac...

a nechapem, preco sa taketo nezymslene veci (pre mna naozaj nepochopitelne) robili/robia skoro vzdy len  zenam (zmensovanie noh, korzety, tie obruce na krku, ked sa daju dole, zene sa zlomi oslabena chrbtica, ale ja zenska obriezka a zazehlovanie prs v afrike ...)

9 Kattyyynka Kattyyynka | E-mail | Web | 31. srpna 2008 v 11:22 | Reagovat

O tom jsem kdysi četla a příjde mi to naprosto nelogický. Zrovna dneska jsme se o tom s mamkou bavily, ani nevim, jak jsme na to narazily, ale je to nesmírně zajímavý téma. Prostě další z trendů. Ale chtělo by si uvědomit, že stejně jako my nechápeme tohle, oni nechápou naše tetování, piercingy, plastiky, liposukce atd. Tím neřikám, že to schvaluju, ale chtělo by se to nad tím zamyslet.

Jenže tady jde o to, že ty holky to dělat musely, protože jinak by je nikdo nechtěl a to si nemohly dovolit. Naše "trendy" jsou jenom pro zábavu a děláme to z vlastní vůle....

10 herzig-traum herzig-traum | E-mail | Web | 31. srpna 2008 v 12:13 | Reagovat

sage: jj obdivuju, žeto vydržely - muselo to hrozně bolet, le nechápu jak to pak mohlyd ělat svým dcerám, když věděly jak moc to bolí... jinak s tim, že to dělaj jenom babám souhlasim  - je to hnusný...

Kattyyynka: souhlaísm a myslím, že my to neděláme z vlastní vůle  (i když to taky) spíš z vlastní blbosti...

11 Lucilla Lucilla | Web | 31. srpna 2008 v 17:09 | Reagovat

*němě zírá; cítí se, jako když zhlédla dokument o ženské obřízce; přemýšlí, jestli se v Číně také vymlouvají na tradice a jestli se to dá považovat za dostatečný argument pro; posléze dochází k závěru, že nedá; vybavuje si scénu z výše jmenovaného filmu, kde matka posílá svou dceru na obřízku a přitom do kamery pronáší tu odsouzeníhodnou větu "Neberte nám naše tradice."; je jí z toho nanic; napadá ji, že když se malým dětem píchají uši, aby mohly nosit náušnice, je to vlastně podobné;

je ráda, že žije v Česku s děravýma ušima a zdravýma nohama;

deformování dětských nožek považuje za porušování lidských práv*

12 herzig-traum herzig-traum | E-mail | Web | 31. srpna 2008 v 20:28 | Reagovat

Lucilla: jo tohle je možná lepší než "normální" komentář - potěšilo mě to ;) :)

13 Lucilla Lucilla | Web | 31. srpna 2008 v 20:45 | Reagovat

;)

14 misa_laska misa_laska | Web | 31. srpna 2008 v 23:52 | Reagovat

To je teda fakt hnus...

15 Unknown LaDy Unknown LaDy | Web | 1. září 2008 v 10:43 | Reagovat

najhoršie je podľa mňa to že sa im to robí od detstva a to malé dievča ani nemôže proti tomu nič povedať...moda je hnus ked to ľudia preháňajú...a tradície tiež...

16 Cecile Cecile | Web | 2. září 2008 v 18:43 | Reagovat

S korzetama se sice omdlívalo jak na běžícím pásu, ale svazování nohou je mnohem bolestivější. A podle mě i horší. :-)

17 Elke G. Elke G. | Web | 31. října 2008 v 17:52 | Reagovat

Tak tohle je vážně na hlavu. Státy Asie mě vždycky přitahovaly, ale kvůli deformování nohou to určitě není. Šílenost, tohleto.

Nedokážu si ani za mák představit, jak by mi někdo najednou začal přelamovat prsty a pak různě svazovat, či jak to bylo přesně.

Ehm... ty by asi nemohly běžet maraton, co? x/ ( =D <- smajlík, i když ten se pod tento článek rozhodně nehodí)

Dobrý článek k zamyšlení, mimochodem!

18 Zdenka Zdenka | 17. prosince 2008 v 22:35 | Reagovat

Ahojky, jen tak mimochodem korzety jsou uplně stejná sviňárna jako tohle. Jen si vezměte žendívce ve středověké evropě odeberou poslední pár žeber jen pro to aby se do toho korzetu  vešla. Taky jen pro to, že to byl trend. Jinak skvělý blog.

19 herzig-traum herzig-traum | E-mail | Web | 18. prosince 2008 v 23:21 | Reagovat

Zdenka: jo to je taky hnusný, ale bylo to snad v menší míře, ne? Ale popravdě moc o korzetech nevím tak nemůžu soudit, ale děkuju za pochvalu - potěší to :)

20 Míša Míša | 14. července 2009 v 13:12 | Reagovat

Je to hnus chce se mi brečet ještě ty malý holky tříletý neuměly ani mluvit natož ani pořádně chodit!Lituju jich musela to bejt hnusná a odporná bolest je mi špatně od žaludku...

21 Zdena Zdena | 6. ledna 2011 v 0:15 | Reagovat

Ono je to hodně složité posoudit, když to člověk nezažil na vlastní kůži, je to hrozná metoda. Na druhou stranu to byla jediná možnost, aby se dívky provdali do vyžší společnosti a nemuseli celí život dřít na polích jako otroci. Každá doba má svoje ať už jsou to korzety, africké ženy s žirafím krkem, pomocí jedovatého arsenu bělení pokožky, ženská obřízka atd.. až se dostaneme do dnešní doby, kdy už by člověk mohl být individuální jedinec, ale znovu se lidé řadí do různých skupin a stávají se tak ovcemi v davu např. emo, goth a já nevím co ještě.
Pro nás dnes běžné, ale co by na náš dnešní např. emo styl asi tak řekli čínské ženy? :)

22 herzig-traum herzig-traum | 8. ledna 2011 v 11:36 | Reagovat

[21]: To je taky pravda. Na druhou stranu  nemám dojem, že by nás v téhle době někdo nutil být emo/goth atd. Ale je pravda, že pokud chceme zapadnout tak se také musíme přizpůsobovat... Akorát s tím rozdílem, že né tak násilně. I když všechno je relativní - pro někoho je fyzická bolest na nižší úrovni, jak ta psychická... Těžko říct :)

23 Luci Luci | 23. října 2011 v 14:50 | Reagovat

Pěkný článek, hrozná metoda, bohužel pro ty dívky by byl horší život s velkým chodidlem než život , který by je čekal bez této bolesti. Mě spíše napadá otázka proč , když vidíme , co ty dívenky musely strpět z donucení , děláme bolestivé( i když ne tak moc) úpravy na kráse dobrovolně? Ať na to máme jakékoliv důvody ( sebevědomí, láska, práce, okolí, závist) , měli bysme si vzpomenout, jak by tyhle dívenky stokrát raději vypadaly, jako my, než aby musely podstoupit, co podstoupily kvůli životu , který si stejně nemohly řídit.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama